close

又一首動人情歌ˊˇˋ

來自一位童星出道現在轉型為鄉村歌手的男生

Billy Gilman~額好,他小時候可是非常之紅RRR

不過我們好漢不提當年勇(?)芒果今天專程分享的是這首歌!!

被稱為他:出櫃後的第一首單曲

是的他是同性戀者,但很勇敢的為愛發聲~

還唱了這首歌方便大家求婚(蛤



 黑白色調的深情,是不是很動人呢>W<

嗓音也很透徹很好聽呢ˊˇˋ


 

~歌詞翻譯~

Today when I see your lipstick stain 
On my last night's, shirt, it cues my brain
To think about you
Every second or two
今天當我看見你昨晚留在我襯衫上的唇印,

那提醒了我要無時無刻想著你


I always knew if I could find a girl
Who sees the way I see the world
I'd give her my life
Will you give me your life?
我一直這麼想,如果能找到一個與我想法契合的女孩,

我會與她相伴一生,而你就是那個對的人
你願意將下半生託付給我嗎?

 


Say you will
Wade out into the water
Breathe in, breathe out with me
You'd be the words to an unwritten song
I'd be the melody
Don't let your lips be still
Say you will
說你願意
與我涉水拔山度過一切困難
與我同生共存,呼吸同一口氣息
你是我們未完成情歌的詞句,而我便是動人旋律
別沉默不語
請說你願意

 

Picture this
Me and you
Little house with a Rembrandt* view
Of this country town
As the sun drops down
記下這一刻
當夕陽緩緩落下
我和你停駐在這鄉間小屋
共享林布蘭畫作般的絕美景色


And on the other side of that window pane
A storm might spin that weathervane
But we can rise above
If you feel my love
在窗櫺之外的世界
也許有來勢洶洶的風暴正轉動著風向標襲來
但如果你能感受到我堅定的愛
我們便能超越一切藩籬的束縛


Say you will
Wade out into the water
Breathe in, breathe out with me
You'd be the words to an unwritten song
I'd be the melody
Don't let your lips be still

說你願意
與我涉水拔山度過一切困難
與我同生共存,呼吸同一口氣息
你是我們未完成情歌的詞句,而我便是動人旋律
別沉默不語
請說你願意

 

 

Girl you're my rhapsody
The sound of your symphony
Is a thousand violins
你是我的狂想曲
你所譜寫出的交響樂章
是千支小提琴愛的共鳴
When life's stray stars collide
And with our two hearts tonight
And the circle has no end
即使人生失去方向 星星對撞毀滅
只要我們兩顆心仍緊緊依偎
愛便會永恆長存


Say you will
Wade out into the water
Breathe in, breathe out with me
You'd be the words to an unwritten song
I'd be the melody
Don't let your lips be still
Say you will

說你願意
與我涉水拔山度過一切困難
與我同生共存,呼吸同一口氣息
你是我們未完成情歌的詞句,而我便是動人旋律
別沉默不語
請說你願意
Wade out into the water
Breathe in with me (say you will)
I'd be the melody
Don't let your lips be still
Don't let your lips be still
Say you will
Say you will

 

*1 Rembrandt:林布蘭,巴洛克時期荷蘭畫家,會有許多自畫像,亦有景色畫,著重光與影的強烈對比


 

 

雖然有網友說,額歌詞裡面的girl應該要改成boy

啊不過芒果覺得,音樂是能打破所有藩籬的力量

Billy唱這首歌,想表達的不外乎同於常人的愛

只是對象不同而已:))

還有他應該是個文藝青年

一下林布蘭一下又狂想曲交響曲小提琴

1405045390000-BGProfile1

是我的錯覺嗎?他怎麼跟OneRepublic的主唱Ryan Tedder有點像(. .)

 

arrow
arrow

    Mango∮芒果 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()