【Real Love-2016/3/25】

英國才女歌手Florrie,年紀輕輕就靠著過人才賦竄紅

不僅是鼓手,也彈得一首好吉他,歌聲獨特,長相甜美

前鎮子進駐台灣的H&M也找他合作,擔任代言人以吸引年輕粉絲

從原本擔任英國公司Xenomania幕後音樂伴奏者,

因為其對樂器的敏銳及才華,而被發掘成為歌手

 

 

 

 

拿吉他的樣子跟神情好殺好有氣勢

 

 

 

其實是個跟粉絲互動良好的甜美女生呢

 

 

 

 

天生麗質,有模特兒潛力呢呢呢

 

 

 

打鼓超帥啊!!!!

 

 

很微妙的MV

從各種顏色布景的轉換來表述內心

有時親暱融洽有時爭吵不耐

這才是真愛吧

((我覺得這可以弄成一場時裝秀了lol

 

 

其實一開始是被不插電版吸引

乾淨的嗓音襯著吉他的力道

把整首歌唱出比較倔強堅定的感覺

 

 

不插電版的Stiches被她唱出一種無奈暈醉的感覺

好喜歡這種唱腔詮釋

 

 

→歌詞翻譯←

 

It’s so hard to read (you’re the master of disguise...)

 

你的心緒難以讀懂(太會掩飾內心)


In your old blue jeans, you give me truth, you give me lies

 

身穿破舊牛仔褲裝嘻皮,時而坦承時而撒謊

 

You’re a mystery, but it’s exactly what I like

 

你實在神秘,但我就是為此著迷
 

What I like...

 

深愛上你

 

 



I can’t pin you down, you’re like catching open air

 

管不住你,捉摸不定


You make me laugh out loud, lying in your underwear

 

你讓我倒臥懷中歡聲大笑


On your leather couch, I just wanna keep you there

 

緊捱在皮椅,我就想維持這個距離


Keep you there

 

留住你,如此緊密

 



'Cause all the voices in my head

 

腦中響起這般聲音


Are pushing me right to the edge

 

正將我推向危險崖顛






If this is real love

 

假如這是真愛


Beating like a thousand drums

 

千鼓雷鳴般震盪


It’s burning like the hottest sun

 

如灼燒太陽般炙燙


If you’re the only one I want

 

如果你是我的意中郎


I want, I want real love

 

我渴望、尋求真愛


Hit me like a hurricane

 

如狂風驟雨衝撞


I feel it running through my veins

 

火熱奔竄於我的脈搏


If you’re the only one I want

 

如果你真是我所追求


Want, want, want

 

尋尋覓覓的那個他



(Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh)
*3

Real love, real love...


真愛難尋,難以辨明

 

 


All the little things, it’s the smell of your cologne

 

微妙轉化,從你的香水味中透析


Lying next to me, I breathe you in when I'm at home

 

躺在身側,吐納間有你


Give me everything, I’m not afraid of the unknown

 

毫無保留,我對未知無懼


Of the unknown

 

因愛無懼

 



'Cause all the voices in my head

 

腦中浮現的聲音


Are pushing me right to the edge

 

正將我推向危險崖顛

 

 



If this is real love

 

倘若這是真愛


Beating like a thousand drums

 

震擊如千鼓雷鳴


It’s burning like the hottest sun

 

如炙燙驕陽燃灼


If you’re the only one I want

 

如果你是我的唯一


I want, I want real love

 

我要我要真愛


Hit me like a hurricane

 

颶風般襲捲我心


I feel it running through my veins

 

感受熱情奔騰血管裡


If you’re the only one I want

 

如果你是我的真命


Want, want, want

 

渴望你...

(Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh)
*3
Real love, real love
  

真愛無懼,卻難以追尋

 

*2

 



I’m not scared of much

 

我無所畏懼


Take the pleasure with the pain


接受一切痛苦歡愉
 

Do is all for us

 

為自己而活


Won’t you meet me there halfway?

 

你會在生命途中與我相會嗎?


Don’t be scared of love

 

別怕去愛


Take the sunshine with the rain

 

晴雨同在


Do is all for us

 

為我們的愛而生


Give it all for us

 

為真愛執著

 



If this is real love

 

假如這是真愛


Beating like a thousand drums

 

千鼓雷鳴般震盪


It’s burning like the hottest sun

 

灼燙如炙熱驕陽


If you’re the only one I want

 

如果你是我的意中郎


I want, I want real love

 

我渴望、渴望真愛


Hit me like a hurricane

 

衝擊我如颶風


I feel it running through my veins

 

在血液中滾燙


If you’re the only one I want

 

如果你是我的真命天子


Want, want, want

 

尋覓已久

Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh (real love)
*3
Real love, real love

 

真愛難求

 

*2
 

 


 

=NOTE=

 

((為什麼我覺得Florrie好像綺拉奈特莉在神鬼奇航裡的樣子呢哈哈

 

芒果在西洋知音會有比較多活動(?

 

發文署名叫做MM喔,那不是巧克力是芒果喔(巧克力芒果也是可#

 

這裡更文會比較慢(跪

 

還請大家多多支持>///////<

 

在這個部落格開張快一年的前幾天(3/20吧?

 

人數終於破五萬了QQ

 

對我來說是莫大的支持鼓勵:))

 

心情不好的時候透過音樂,透過文字,透過分享

 

都讓我有種解脫放鬆感(甚至成就感LOL

 

往後還請多多指教

 

留言必回,每一個文字都是有力的支持

 

也可以在臉書上多多分享,或用別的帳號(辜狗.臉書等)登入按推推

 

much love,MM

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    reallove florrie
    全站熱搜

    Mango∮芒果 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()