【Winter Endless 冬未了-2015】

〈且聽我說〉

嚴格來講,這不太像我以往的發文

只是真的很喜歡蘇打綠這首歌

所以簡簡單單的來分享翻譯一下

還曾經想過,等到我能把中文歌詞精確的翻譯成英文那會多好XD

是蘇打綠找回我聽中文歌的感動吧!

好久沒發文,還是有人來駐足留言,真的很感動

芒果現在是西洋知音的小編之一了:))

希望大家也能多多關注啦<3

//其實這是去年12月的文了orzzz

I'm so in love with you in the morning.

 

今晨我是如此因你迷醉


When I start to think of you, 

 

當我想起你


tears are falling. 

 

淚水卻不爭氣滑落

 

It doesn't matter no one sees you bleeding. 

 

即使沒人發現你淌血了也沒關係


But I want you to know that I hear you crying. 

 

只是想要你知道我有聽到你的哭喊求救

 

You said: “Anyone can show me where to be ?”

 

你說,有誰能告訴我我該何去何從?


“Anyone can show me where to be?”

 

誰能告訴我我到底歸屬何方?

 

 

You have a heart that I still believe in. 

 

你擁有我所堅信的初心


You'll never lose it if you try to stop all the fighting. 

 

即使你停下所有爭取也不會就此失去所有

 

 

It doesn't matter if you feel like nothing. 

 

別怕,即使你覺得自己一無是處也別驚慌


You know I love you and I'll sing the song with blessing. 

 

你只要知道我仍愛著你,而且會帶著誠心祝福為你唱著歌

 

 

Sing it:“Everyone can show you where to live.”

 

唱著:每個人都知道你歸屬哪裡

 

“Everyone can show you where to live.”

 

所有人都明晰你屬於哪裏

 

Oh……..
“Everyone can show me where to be.”

你們每個人都是我的指路明星

 

“Everyone can show me where to live.”

你們每個人都會告訴我何處可以安身立命


“Everyone can show me where to breathe.”

你們每個人都能教會我如何在此生存下去


“Everyone should know we have to give.”

每個人都該知道自己有付出的本分

arrow
arrow

    Mango∮芒果 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()